Les Condicions Generals que a continuació s'indiquen regulen l'accés i l'ús de la direcció URL www.pangea.es (en endavant, la Web)
Les presents Condicions Generals s'incorporaran a tots els contractes que es realitzin a través de la Pàgina Web www.pangea.es, i hauran de ser acceptades pels Usuaris que decideixin contractar qualsevol Servei ofertat o publicitat a través d'aquesta.
L'Usuari es compromet en cas de voler utilitzar qualsevol dels Serveis oferts via aquesta Web a:
1. Llegir en la seva integritat aquestes Condicions Generals.
2. Acceptar-les amb caràcter previ a qualsevol ús que en faci.
3. Complir amb les obligacions contingudes en aquestes Condicions Generals.
4. Imprimir o guardar, en algun suport que resulti emmagatzemable, una còpia d'aquestes Condicions Generals per poder consultar-les en el futur amb caràcter previ a qualsevol Reserva.
Excepte quan el context ho requereixi, les següents definicions tindran el mateix significat que s'indica a continuació qualsevol que sigui el seu propòsit. Les definicions són igualment aplicables tant si es mencionen en singular com en plural.
Per “Pressupost” s'entén el càlcul anticipat del cost de qualsevol dels serveis proporcionats per Viatges d'Autor SL
Per “Informació Precontractual” s'entén el conjunt de dades que Viatges d'Autor SL posa a disposició del viatger de forma clara, gratuïta i comprensible abans de la celebració del contracte, sobre les característiques essencials (jurídiques i econòmiques) del servei sol·licitat, tot això en conformitat amb el Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries.
Per “Document de Viatge” s'entén la documentació remesa per Viatges d'Autor, S.L. via correu electrònic que constitueix la formalització i relació de tots els Serveis contractats i les altres dades necessàries per al gaudi d'aquests en les condicions pactades.
Per “Proveïdor” s'entén qualsevol prestador de serveis que sigui, per raó del seu objecte, activitat i del Servei contractat, l'encarregat i responsable d'efectuar per si mateix els Serveis contractats per l'Usuari.
Per “Reserva” s'entén la contractació de qualsevol Servei ofertat a través de la Web, mitjançant qualsevol tipus de forma i termini de pagament.
Per “Servei” s'entén qualsevol element turístic, viatge o experiència ofertat, publicitat o enllaçat en la Web, tals i com, sense que aquesta relació resulti excloent, els següents: serveis de transport, serveis d'allotjament, serveis de lloguer de vehicles, serveis oferts per empreses en destí i que portin causa de la contractació d'algun dels anteriors
Per “Usuari” s'entén un client que accedeix a la Web per informar-se i que, en determinats casos, contracta o reserva els serveis oferts.
Per “Viatger” tota persona que té la intenció de celebrar un contracte o té dret a viatjar en virtut d'un contracte.
Per ‘‘Viatge combinat’’: la combinació de, almenys, dos tipus de serveis de viatge a efectes del mateix viatge o vacances, si aquests serveis:
1r són combinats per un sol empresari, fins i tot a petició o segons la selecció del viatger, abans que se celebri un únic contracte per la totalitat dels serveis, o
2n independentment de la celebració de contractes diferents amb diferents prestadors de serveis de viatge, aquests serveis:
i) són contractats en un únic punt de venda i seleccionats abans que el viatger accepti pagar,
ii) són oferts, venuts o facturats a un preu a tant alçat o global,
iii) són anunciats o venuts com a «viatge combinat» o sota una denominació similar,
iv) són combinats després de la celebració d'un contracte en virtut del qual l'empresari permet al viatger triar entre una selecció de diferents tipus de serveis de viatge, o
v) són contractats amb diferents empresaris a través de processos de reserva en línia connectats en què el nom del viatger, les seves dades de pagament i la seva adreça de correu electrònic són transmesos per l'empresari amb qui se celebra el primer contracte a un altre o altres empresaris amb els quals se celebra un altre contracte, a tot tardar vint-i-quatre hores després de la confirmació de la reserva del primer servei de viatge.
La combinació de serveis de viatge en què es combini com a màxim un dels tipus de serveis de viatge a què es refereixen els apartats 1r, 2n o 3r de la lletra a) amb un o diversos dels serveis turístics a què es refereix el seu apartat 4t, no es considerarà un viatge combinat si aquests serveis turístics no representen una proporció igual o superior al vint-i-cinc per cent del valor de la combinació i no es anuncien o no constitueixen per alguna altra raó una característica essencial de la combinació, o si només han estat seleccionats i contractats després que s'hagi iniciat l'execució d'un servei de viatge contemplat en els esmentats apartats 1r, 2n o 3r
Per “Web”: s'entén el lloc web https://www.pangea.es/, el qual és propietat de Viatges d'Autor, S.L.
D'una banda, Viatges d'Autor, S.L. MARCA: PANGEA THE TRAVEL STORE. C.I.C.M.A. nº 3099, amb domicili social al Carrer del Príncep de Vergara, 26 baix, 28001 Madrid i CIF B-86980703. Societat degudament inscrita en el Registre Mercantil de Madrid al Tom 32.089, Foli 189, Full M-577512, Inscripció 1a. En endavant “PANGEA”.
I, d'altra banda, l'“Usuari”, que accedeix a la pàgina per informar-se i contractar els serveis oferts a través de la Web.
PANGEA, ofereix l'ús d'aquest lloc Web als Usuaris, condicionat a l'acceptació sense modificacions per ells de les Condicions Generals aquí enunciades. Per l'ús d'aquest lloc Web de PANGEA.es per l'Usuari, s'entén que aquest està d'acord amb la totalitat dels termes i condicions en elles disposats.
Si l'Usuari no està d'acord amb les mateixes, no tindrà dret a utilitzar els llocs Web de PANGEA.
L' Usuari declara que és major d'edat (és a dir, té, almenys, 18 anys) i disposa de la capacitat legal necessària per vincular-se per aquest acord i per utilitzar aquest lloc Web de conformitat amb les Condicions Generals aquí enunciades, les quals declara que comprèn i entén en la seva totalitat. En el cas de contractació per menors d'edat, es requerirà l'autorització dels representants legals per poder accedir als serveis que en el seu cas s'hagin contractat.
L' Usuari es fa responsable de tractar de forma confidencial i custodiar adequadament les contrasenyes que li siguin proporcionades per PANGEA per accedir al lloc Web, evitant l'accés a les mateixes de terceres persones no autoritzades. L'Usuari accepta responsabilitzar-se de les conseqüències econòmiques derivades de qualsevol utilització d'aquest lloc Web que es produeixi mitjançant l'ús de les seves contrasenyes, així com per la utilització fraudulenta de les mateixes per tercers.
L'Usuari així mateix declara que tota la informació subministrada per ell per a l'accés a aquest lloc Web i en el curs de l'ús d'aquest, és veritable, completa i precisa i es compromet a mantenir-la actualitzada.
L' Usuari podrà registrar-se en el Lloc Web omplint les següents dades: nom, cognoms, telèfon i adreça de correu. Un cop introduïts aquestes dades, el sistema li enviarà un correu a l'adreça de correu facilitada, indicant-li un enllaç únic a una pàgina web. L' Usuari, accedint a aquest enllaç, proporcionarà una contrasenya, repetint-la.
En aquells casos en què el login de l' Usuari es realitzi per altres llocs aliens a PANGEA, com per exemple Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube, Vimeo i qualsevulla altres col·laboradors, l'autenticació es externa en el sistema d'autenticació del lloc en qüestió (ej. Facebook).
La realització per part de l' Usuari de reserves dels serveis que es poden trobar a la Web, es podrà realitzar a través de la pàgina web www.pangea.es o a través de la línia de venda telefònica als telèfons 902 111 188 / 910 837 976 (L-V de 10.00 a 22.00, S-D de 12.00-21.00).
La formalització del contracte es realitza en el mateix moment de la confirmació de l'acceptació de les condicions generals i política de privacitat i el pagament. D'acord amb el disposat en l'article 27 de la Llei 34/2002, d'11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic, el document electrònic en què es formalitzi el contracte per a l'adquisició de qualsevol dels Serveis, serà arxivat en els registres de PANGEA i serà accessible per l' Usuari en qualsevol moment, sol·licitant-ho per email a [email protected]. Igualment s'informa a l'Usuari que el contracte podrà formalitzar-se en totes les llengües en les que aquest Lloc Web resulta accessible. L'adquisició per part de l'Usuari de qualssevol serveis de Proveïdors que es realitzin a través de la Web es regirà exclusivament pels termes i condicions específiques d'aquests Proveïdors.
Totes les transaccions realitzades mitjançant targeta de crèdit i de dèbit seran carregades en el moment de la compra.
L'adquisició del dret a rebre o gaudir qualsevol Servei contractat, solament serà efectiva en el moment en què PANGEA realitzi el carregament de manera vàlida en la targeta de crèdit o dèbit subministrada o es rebi, en aquells supòsits en què així es permeti, la transferència per l'import total d'aquesta compra. PANGEA es reserva la facultat de cancel·lar les Reserves efectuades en cas de manca de pagament, devolució del cobrament, targeta denegada, falsedat en les dades aportades o en el supòsit d'impossibilitat manifesta per comprovar i verificar les dades de la targeta facilitada. L'Usuari respondrà que les targetes de crèdit o dèbit que utilitza siguin de la seva propietat i hi hagi suficients saldos associats per cobrir el cost del Servei contractat.
Un cop que es realitza un pagament en la web, automàticament PANGEA confirma la reserva i envia un correu al client indicant-li el localitzador de la reserva, el resum dels serveis comprats, i el detall del que s'ha pagat i el que queda pendent per pagar (en el cas de pagament ajornat).
Quan el client paga la totalitat de la reserva, PANGEA envia un altre correu amb els bons que haurà de portar directament al viatge.
Les descripcions dels viatges que figuren al Lloc Web especifiquen els Serveis inclosos en el preu de cada viatge. Els preus s'indiquen en Euros.
Per a reserves d'import igual o superior a MIL EUROS (1.000€), i la sortida del qual estigui prevista en un termini igual o superior a TRENTA (30) dies des de la data de reserva, s'oferirà al client la possibilitat d'abonar el viatge en la modalitat de pagament fraccionat. El pagament fraccionat per defecte consistirà en l'abonament del 30% del viatge en el moment de la reserva i el 70% restant 15 dies abans de la sortida o bé en les condicions especificades en el seu contracte de serveis de viatges. Aquest càrrec es farà de manera automàtica i, en cap cas, PANGEA sol·licitarà de nou a l'Usuari les seves dades o qualsevol informació que hagi estat proporcionada prèviament per aquest.
Excepte indicació expressa en contrari, no estaran inclosos en el preu qualssevol altres serveis no especificats , tals com, però no únicament, visats, certificats de vacunació, "extres" tals com cafès, vins, licors, aigües minerals; règims alimentaris especials; rentat i planxat de roba, parking, utilització del telèfon, bressols, lloguer de TV; serveis de Spa, balnearis, termes, massatges, tractaments mèdics, terapèutics o de salut; i qualsevol altre servei similar que l'establiment ofereixi per un preu independent al del servei principal d'allotjament contractat.
En determinades destinacions, s'apliquen impostos addicionals com, però no únicament, resorts fees, taxes turístiques, taxes d'estada/locals que poden variar en funció de la categoria de l'establiment i de la destinació, dites taxes es paguen directament a l'establiment hoteler i serà l'Usuari l'únic responsable de pagar els mateixos.
Modificacions amb anterioritat a començar l'estada a l'allotjament
En el supòsit de modificacions en la seva Reserva, PANGEA no pot assegurar la disponibilitat del Proveïdor per a les noves dates o condicions requerides. Un cop rebuda la seva sol·licitud, es procedirà a contactar amb l'establiment per confirmar les noves condicions, les quals seran ofertes per a la seva acceptació a l'Usuari. Les despeses de gestió per modificacions de qualsevol Servei d'Allotjament contractat a través de PANGEA dependran, en el seu cas, de l'establiment hoteler i de la normativa vigent en aquest moment.
Modificacions posteriorment a començar l'estada a l'allotjament
En el cas de qualsevol modificació de les condicions contractades un cop iniciat el gaudi dels serveis d'allotjament, PANGEA es compromet a fer tots els esforços necessaris per poder satisfer l'usuari en les seves peticions. Qualsevol modificació sol·licitada que suposi noves condicions amb l'establiment, serà oferta amb caràcter previ a l' Usuari perquè aquest pugui acceptar-les.
PANGEA, com a titular legal d'aquest lloc Web, ofereix diferents serveis de transport aeri a l' Usuari, actuant per compte de transportistes aeris. En cap cas podrà interpretar-se l'explotació d'aquesta Web com un instrument per a la venda directa i en nom propi d'aquests serveis; actuant PANGEA com a intermediari.
Les Companyies Aèries de Low Cost o Baix Cost gestionen directament els bitllets que emeten.
DEFINICIONS
Excepte quan el context ho requereixi, les següents definicions tindran el mateix significat que s'indica a continuació qualsevol que sigui el seu propòsit. Les definicions són igualment aplicables tant si es mencionen en singular com en plural.
Bitllet electrònic: es refereix a l'itinerari/Recepció emesa per o en nom del transportista contractual, els cupons electrònics, i si escau, un document d'embarcament del qual formen part les presents condicions.
Transportista contractual: tot transportista aeri que transporti o es comprometi a transportar el passatger i el seu equipatge en virtut del contracte de transport aeri. (Revisar polítiques d'equipatge de cada companyia)
Transportista de fet: un altre transportista que realitzi part o tot el transport contractat amb el transportista contractual i autoritzat per aquest.
Conveni de Montreal: conveni per a la Unificació de certes Regles per al Transport Aeri Internacional, signat a Montreal el 28 de Maig de 1999.
Reglament (CE) Nº 2027/97 del Consell de 9 d'Octubre de 1997, modificat pel Reglament (CE) Nº 889/2002 de 13 de maig de 2002: Reglament Europeu relatiu a la responsabilitat de les companyies aèries comunitàries respecte al transport de passatgers i el seu equipatge.
Reglament (CE) nº 261/2004 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de febrer de 2004: Reglament de la Unió Europea pel qual s'estableixen normes comunes sobre compensació i assistència als passatgers aeris en cas de denegació d'embarcament i de cancel·lació o gran retard dels vols.
El transport realitzat en virtut d'un contracte formalitzat a través de la Web estarà subjecte a les normes i limitacions establertes pels Convenis de Varsòvia de 1929 i Conveni de Montreal de 1999, en les seves successives versions vigents en el moment de la Reserva, a menys que el transport no pugui considerar-se “transport internacional” segons la definició d'aquests Convenis, cas en què s'estarà al que disposi la legislació nacional aplicable. Sempre que no contravingui aquesta legislació, el transport i altres serveis prestats pel transportista es regiran per les disposicions que apareguin en el bitllet aeri; les tarifes aplicables; les condicions de transport establertes pel transportista i les disposicions que formin part del present contracte, a excepció del transport realitzat entre qualsevol punt d'Estats Units o Canadà i qualsevol altre fora d'aquests països, on s'aplicaran les normes vigents en aquests territoris.
El bitllet aeri té una validesa mínima de 12 mesos des de la seva data d'emissió, sempre que en el bitllet no s'estableixi un termini diferent, en les condicions de transport, en els reglaments que siguin d'aplicació o en els manuals de tarifes de transportista.
Els preus indicats a la Web inclouen les taxes aeroportuàries. No obstant això, no inclouen totes aquelles despeses de visats ni de taxes de sortida d'un país o territori.
Les taxes aeroportuàries poden patir modificacions amb posterioritat a la data de compra del bitllet. Si es produeix un increment en una taxa o impost amb posterioritat a la data de compra del bitllet, el passatger haurà d'abonar la diferència amb respecte a les reflectides en el moment de la compra. Si a causa de la demora o retard en el pagament de la Reserva es produïssin modificacions en la tarifa aplicable a les taxes d'aeroports, aquestes seran repercutides a l' Usuari des del moment de la reserva fins a l'emissió del bitllet.
Amb la finalitat d'oferir sempre el millor preu a l'Usuari, s'oferiran preferentment tarifes d'anada i tornada. Les condicions de cancel·lació i modificació dels bitllets seran les de la pròpia política de canvis i cancel·lacions de la Companyia Aèria. Informant l' Usuari del fet que la cancel·lació de l'anada suposarà la cancel·lació de la tornada.
Davant de la impossibilitat manifesta d'aconseguir una informació actualitzada de tots i cadascun dels països, i dels requisits d'entrada/sortida/trànsit, que a més per la seva pròpia sobirania poden variar sense previ avís, per a cadascun dels nacionals de cada país, s'indica als Usuaris que seran responsables d'informar-se i de ser en possessió de la documentació exigida per les lleis o autoritats dels països per poder volar a la destinació, així com del compliment dels requisits exigits en cada cas per les autoritats governatives competents (per exemple, vacunes), sense que sigui procedent, havent complert l'Agència el seu deure general d'informació, presentar reclamació alguna a PANGEA amb motiu de la impossibilitat de dur a terme el vol contractat per no comptar amb la documentació o no complir amb els requisits exigits per l'autoritat governamental competent.
L'Usuari haurà d'acudir al Ministeri d'Afers Exteriors d'Espanya, i/o al consolat/ambaixada del país de destinació i/o trànsit per verificar i obtenir la documentació de viatge (visats, autoritzacions, etc.) i en el seu cas, sanitària necessària o buscar la informació rellevant als requisits governamentals de documentació, tant d'entrada, com de sortida, a la pàgina web del Ministeri d'Afers Exteriors Espanyol (http://www.exteriores.gob.es ) o en l'organisme que correspongui segons la nacionalitat de l'Usuari.
Vols domèstics o nacionals:
-És obligatori tenir un document d'identitat. No obstant això, alguns vols nacionals poden tenir la consideració de vols internacionals, per la qual els passatgers han d'anar proveïts de document d'identitat /Passaport en vigor.
Vols internacionals:
-En vols dins de l'espai Schengen, sempre que tingui nacionalitat d'un país de la comunitat europea, i excepte que el Tractat no hagi estat temporalment suspès, només és necessari el document nacional d'identitat.
És necessari el document nacional d'identitat o Passaport, i, a més, depenent de la destinació, l'obtenció de Visat. En cap cas serà vàlida la targeta de residència com a únic document.
Els ciutadans espanyols que posseeixin un Passaport espanyol en vigor, de lectura mecànica, podran viatjar als Estats Units sense el corresponent visat, gràcies al Programa d'Exempció de Visats (Visa Waiver Program, V.W.P) a través del Sistema Electrònic per a l'Autorització del Viatge (Electronic System for Travel Authorization, E.S.T.A), que inclou els viatges en trànsit pel citat país.
El Programa d'Exempció de visat (VWP), gestionat pel Departament de Seguretat Nacional (DHS) en col·laboració amb el Departament d'Estat, permet viatjar sense visat sol·licitant una autorització ESTA a ciutadans de 38 països, inclosa Espanya, que vagin als Estats Units per motius de negoci o turisme per a estades de màxim 90 dies.
L'autorització ESTA és un sistema electrònic que determina si els visitants compleixen amb els requisits per viatjar als Estats Units en el marc del Programa d'Exempció de Visat (VWP).
L'Ambaixada d'Estats Units a Madrid no gestiona l'autorització ESTA.
Per a informació sobre l'estat del seu permís electrònic (ESTA), si us plau visiti: https://esta.cbp.dhs.gov/
Menors d'edat:
Els menors de 14 anys que volin amb els seus pares, per volar en territori nacional, estan exempts d'acreditar-se mitjançant el DNI, i els seus pares hauran d'anar adequadament identificats i es responsabilitzaran de la identitat dels menors.
Necessitaran el D.N.I en vols comunitaris (zona Schengen); i el Passaport (i visat si el país de destinació així ho requereix) per a vols internacionals i comunitaris que no apliquin el tractat de Schengen.
A partir de 14 anys hauran de presentar la mateixa documentació que els passatgers adults.
Els menors, entre 5 i 14 anys, no acompanyats, a més de la documentació anteriorment esmentada, els pares o tutors hauran de presentar addicionalment una autorització i complimentar la documentació necessària que la companyia aèria li requereixi per acceptar el menor no acompanyat.
Per viatjar a certs països, els menors de 18 anys no acompanyats en vols no nacionals precisaran de passaport o DNI, aquest últim juntament amb l'autorització del pare, mare o tutor que s'obté en Comissaries de Policia, Punts de la Guàrdia Civil, Jutjats, Notaris i Alcaldes.
Les companyies no estan obligades a acceptar menors no acompanyats, per la qual cosa es recomana consultar amb la companyia si realitza aquest servei i en quines condicions. Els informem que Ryanair no accepta a menors d'edat sense anar acompanyats.
L' Usuari és l'únic responsable d'obtenir la targeta d'embarcament pels mitjans donats per les diferents companyies aèries sent l' Usuari l'únic responsable de triar l'opció més adequada a cada situació.
A Espanya, pot obtenir aquesta informació a la pàgina web d'Aena https://www.aena.es/es/pasajeros/pasajeros.html o trucant al telèfon d'informació general d'Aena (+34) 913 211 000. Aquesta informació està basada en les dades confirmades d'operació i les estimacions proporcionades a Aena per les companyies aèries. Per això, si desitja més informació d'un vol en particular, consulti amb la companyia aèria.
Es recomana que l' Usuari confirmi amb la companyia aèria, almenys amb 24 hores d'antelació a la sortida del vol els horaris dels mateixos, ja que les aerolínies poden modificar l'horari de sortida i no haver-hi temps per comunicar aquesta modificació efectuada en l'últim moment.
Així mateix, en el supòsit de vols especials o xàrter, les dades identificatives de l'aerolínia, la classe d'aeronau, horari, itinerari i possibles escales es recomana a l'Usuari confirmar les dades amb anterioritat a la sortida del seu vol.
Es recomana a l'usuari que acudeixi a l'aeroport de sortida amb un mínim d'antelació de dues (2) hores abans de l'embarcament.
La facturació de l'equipatge que no sigui de mà ha de fer-se al mostrador assignat a la companyia aèria a aquest efecte, on es lliurarà al passatger el taló d'equipatge. L'equipatge que hagi estat facturat es lliurarà a aquella persona que aparegui com a portadora del taló d'equipatge.
La facturació de l'equipatge no sempre és des de l'origen a la destinació final, la qual cosa pot implicar que la maleta hagi de ser facturada de nou a l'aeroport de connexió. La política amb respecte a la facturació de maletes depèn tant de l'aerolínia (algunes aerolínies, com Vueling, no facturen fins destinació final si hi ha 2 escales), com dels països/aeroports als quals es vola o per on es passa.
La companyia aèria està obligada a transportar l'equipatge del passatger, encara que pot limitar el nombre de paquets o el pes màxim, i pot optar per cobrar una quantitat que haurà de fixar-se en el contracte de transport. Li recomanem que consulti amb la companyia aèria abans d'emprendre el seu viatge sobre les condicions d'equipatge de mà permès.
Quan hi hagi incidències amb el seu equipatge (danys, retards, pèrdua) segons el Conveni de Montreal, la companyia aèria és l'única responsable del dany causat.
Incidències amb l'equipatge (pèrdua, dany, retard)
En el supòsit que el seu equipatge sofreixi una incidència, li recomanem que ho comuniqui abans d'abandonar l'aeroport, als mostradors de la companyia aèria (o si aquesta no tingués presència a l'aeroport al seu Agent handling o el seu representant). Quan comuniqui la incidència a l'aeroport, la companyia aèria o el seu agent de handling emetran un part d'irregularitat d'equipatge (PIR) i li lliuraran una còpia.
S'ha de presentar també una reclamació formal per escrit al transportista, a la qual haurà d'adjuntar còpia del part d'irregularitat d'equipatge. Aquesta reclamació ha de fer-se dins dels terminis establerts pel Conveni de Montreal:
Danys en l'equipatge: En cas que s'hagin produït danys a l'equipatge ha de presentar la reclamació pertinent al transportista dins de 7 dies següents a la data de lliurament com a màxim.
Retard de l'equipatge: Si es produeix retard en el lliurament de l'equipatge la reclamació ha de presentar-se en els 21 dies següents a la data en què hauria d'haver rebut el mateix.
Pèrdua de l'equipatge: El Conveni de Montreal no estableix un termini límit, encara que es recomana realitzar la reclamació com més aviat millor, un cop hagin transcorregut els 21 dies durant els quals la maleta ha estat en situació de ‘retard', o després de la confirmació de la pròpia companyia aèria que el seu equipatge està perdut.
a) PANGEA considera confirmades, i, per tant, definitives, aquelles reserves que apareguin amb el seu localitzador. Un cop confirmades per la companyia aèria, es procedeix a l'emissió dels bitllets, i a l'aplicació de les condicions de cancel·lació i de modificació de cada companyia aèria en la qual s'hagi efectuat la reserva. Ni PANGEA, ni terceres Companyies Aèries amb les quals s'hagi contractat vols posteriors, es faran responsables de les despeses o perjudicis ocasionats relacionats amb la cancel·lació o modificació anteriorment indicada
b) En cas de cancel·lació d'un vol o de retard, s'estarà al que disposa la legislació aplicable. Si la companyia aèria cancel·la, retarda o denega l'embarcament a un Usuari amb un bitllet vàlidament emès i respecte de places prèviament confirmades; no es deté en un punt de destinació o escala fixat en el contracte de transport; o provoca la pèrdua d'un vol de connexió, sempre que la connexió sigui objecte del contracte de transport i aparegui com una prestació garantida contractada per l' Usuari, aquest podrà tenir dret a l'obtenció d'una indemnització directament de la companyia de transport aeri en els termes previstos per la legislació aplicable, Reglament (CE) 261/2004 i Conveni de Montreal bàsicament, sempre que aquest instrument resulti d'aplicació en funció del vol contractat.
c) Si se li presenta algun dels problemes als quals es refereix el paràgraf anterior, l' Usuari ha de sol·licitar immediatament al representant de la companyia aèria encarregada de efectuar el vol que provi de solucionar-ho.
d) Si l' Usuari pateix una situació de denegació d'embarcament, anul·lació o retard important i la companyia aèria encarregada de efectuar el vol no compleix les seves obligacions, l' Usuari ha de presentar una reclamació davant l'organisme nacional competent que correspongui. Si el seu vol surt d'un país de la Unió Europea, serà en aquest estat on hagi de realitzar-la. Si es viatja des de fora de la Unió Europea en un vol operat per una companyia de la Unió Europea, la presentació s'haurà de fer en el país de la Unió Europea on aterri el vol.
e) Existen billetes, dentro de la oferta de PANGEA que son de tarifa no reembolsable, lo que significa que no admiten ningún tipo de devolución como consecuencia de cambio, modificación o cancelación de estos por parte del Usuari. En este tipo de tarifas, el Usuari acepta las condiciones de los billetes adquiridos a la compañía aérea y que no son reembolsables en ningún caso, por lo que éste no tendrá derecho al reembolso de estas.
Per aquest motiu, es recomana efusivament a l' Usuari la contractació d'una Assegurança de Cancel·lació en el moment de confirmació de la reserva.
Reserves efectuades amb companyies aèries de baix cost o ‘low cost,’ a causa del seu modus operandi en la comercialització dels serveis i a la relació jurídica entre aquest tipus de companyies i els seus distribuïdors si bé PANGEA queda a la seva disposició per als tràmits dirigits a la cancel·lació d'aquests bitllets, aquests han de realitzar-se directament per l' Usuari a l'aerolínia. En cas de canvis o cancel·lacions per part de la companyia aèria, aquesta serà l'única responsable d'aquest canvi o cancel·lació.
f) Si un Usuari sol·licita un canvi de data o cancel·lació de la seva reserva serà estudiat cada cas individualment informant-li de la política de canvi i cancel·lació específica de la seva reserva, i sempre sota la consideració i acceptació de la Companyia Aèria. PANGEA cobrarà 25 euros per persona per a les experiències Europa, 50 euros per persona per a les experiències Món, en concepte de despeses de tramitació pels canvis de dates o cancel·lacions. En cap cas aquestes despeses de gestió seran reemborsables. Per a les aerolínies de baix cost, en cas que la reserva permeti canvis, cancel·lacions o sol·licitud d'algun servei especial és obligatori que el client contacti directament amb la companyia aèria ja que PANGEA no pot realitzar ni peticions, ni canvi, ni cancel·lacions en els bitllets de les companyies Low Cost.
g) Les dades introduïdes en el moment de confirmar la compra (dades personals, vols seleccionats, etcètera) han de ser correctes ja que tota modificació posterior podria comportar la pèrdua de la tarifa original i implicar penalitzacions de les aerolínies i unes despeses de gestió de PANGEA per un import de 20 euros per passatger com a conseqüència de la nova emissió dels bitllets.
Si la reserva és errònia per haver facilitat l' Usuari dades incorrectes, haurà de posar-se en contacte amb PANGEA al més aviat possible, per tal que es realitzin les gestions pertinents amb l'aerolínia per tractar de minimitzar les despeses, si escau.
PANGEA ofereix a l' Usuari la possibilitat de contractar una Assegurança de Cancel·lació que permeti, si escau, la recuperació de l'import de la reserva aèria realitzada. PANGEA recomana la subscripció de l'esmentada assegurança, que es farà efectiva en el moment de la confirmació de la Reserva mitjançant venda creuada PANGEA recomana revisar a més de les Condicions Generals, les Condicions Particulars del mateix, així com, les exclusions previstes en les mateixes, amb anterioritat a la seva contractació.
INDEMNITZACIÓ EN CAS DE MORT O LESIÓ:
Segons la normativa aplicable, el transportista és responsable del dany causat en cas de mort o de lesió corporal d'un passatger en haver-se produït l'accident que ha causat el dany a bord de l'aeronau o durant qualsevol de les operacions d'embarcament o desembarcament. La companyia podria quedar, totalment o parcialment, exonerada de la seva responsabilitat si prova que la negligència o altra acció o omissió indeguda del passatger va causar el dany o va contribuir a ell.
No hi ha límit econòmic fixat per a la responsabilitat en cas de lesions o mort del passatger. Per als danys de fins a un màxim de 128.821 DEG, el transportista no podrà impugnar les reclamacions d'indemnització. Per sobre d'aquesta quantitat, la companyia aèria només podrà impugnar una reclamació en cas que pugui provar que no va haver per part seva negligència ni falta d'un altre tipus, o bé que el dany es va deure únicament a la negligència o a una altra acció o omissió indeguda d'un tercer.
ANTICIPOS
En cas de mort o lesió d'un passatger, la companyia aèria haurà d'abonar en el termini de quinze dies, des del dia de la identificació de la persona amb dret a la indemnització, un avançament per cobrir les necessitats econòmiques immediates. En cas de defunció, aquest avançament no podrà ser inferior a 18.224 DEG.
RETRAS EN LA ARRIBADA A LA SEVA DESTINACIÓ DEL PASSATGER
Segons el Reglament (CE) 261/2004, la companyia aèria és responsable del dany sempre que els passatgers parteixin d'un aeroport situat en el territori d'un Estat membre de la UE subjecte a les disposicions del tractat o parteixin d'un aeroport situat en un tercer país amb destinació a un altre situat en el territori d'un Estat membre de la UE subjecte a les disposicions del tractat, a menys que gaudeixin de beneficis o compensació i d'assistència en aquest tercer país, quan el transportista aeri encarregat d'efectuar el vol en qüestió sigui un transportista comunitari. La responsabilitat en cas de retard podria arribar a un màxim de 5.346 DEG segons el Conveni de Montreal
RETARD DE L'EQUIPATGE
En cas de retard de l'equipatge, la companyia aèria és responsable del dany sempre que no hagi pres totes les mesures raonables per evitar el dany o li hagi estat impossible prendre aquestes mesures. La responsabilitat en cas de retard de l'equipatge es limita a 1.288DEG.
DESTRUCCIÓ, PÈRDUA O DANYS DE L'EQUIPATGE
La companyia aèria és responsable en cas de destrucció, pèrdua o danys de l'equipatge fins a la quantitat de 1.288DEG. Pel que fa a l'equipatge facturat, és responsable fins i tot quan estigui exempt de culpa, tret que l'equipatge ja estigués danyat. Pel que fa a l'equipatge no facturat, la companyia aèria només és responsable dels danys causats per la seva culpa.
LÍMITS MÉS ELEVATS PER A L'EQUIPATGE
Agència de viatges Pangea The Travel Store està inscrit en el Registre Mercantil de Madrid, Tom 32.089, Foli 189, Fulla M-577512 Agència de viatges Pangea The Travel Store amb domicili social al Carrer Príncipe de Vergara, 26, CP. 28001 Madrid. Pangea és una agència de viatges subjecta a la supervisió de les agències de viatges de la comunitat de Madrid, estant inscrita amb el Codi Identificatiu Comunitat de Madrid C.IC.M.A 3099. CIF B-86980703Dades generals
Telèfon: 910 837 976
Correu electrònic de contacte: [email protected]Inscripció en el registre mercantil
Autorització administrativa
Nombre d'identificació fiscal